Skip to Content

Nieuwe CEO 👨‍💼

Mats Persson is de nieuwe CEO van Umbraco. Met zijn ervaring bij internationale technologiebedrijven als IBM and Adform, gaat hij Umbraco leiden in de volgende fase. Mats lichtte toe hoe hij Umbraco verder gaat laten groeien, waarbij behoud van het Umbraco "DNA", klant-, partner en gebruikerstevredenheid drijvende factoren zijn.

Features, features, feautures! ⚙️

Enkele aankomende features in het Umbraco CMS product zijn een uitgebreide content workflow voor beoordeling door verschillende teams, verbeterde content review voor efficiëntere samenwerking, en advanced content search op basis van eigenschappen zoals populariteit en content-type. Details hierover worden binnenkort bekend gemaakt. 

Lighthouses🗼

CTO 🇩🇰 Filip Bech-Larsen deed verslag van het rapport "Global Megatrends" van het Copenhagen institute for futures studies (link in comments). Philip vertaalde deze trends naar impact hiervan op de technologie van Umbraco.

Generatieve AI

Tja, zo'n beetje elk (tech) bedrijf kan hier niet om heen. AI biedt nieuwe kansen voor contentbeheer, zoals contentvalidatie en variatie. Door generatieve AI kunnen bedrijven eenvoudiger taken uitvoeren die voorheen te duur waren. Umbraco wil een platform zijn waarmee met API’s waarmee ontwikkelaars AI-oplossingen kunnen implementeren.

Personalisatie

AI maakt gepersonaliseerde ervaringen op grote schaal mogelijk, wat essentieel is voor moderne contentmanagers. Generatieve AI zoals ChatGPT maakt dynamische, 1-op-1 ervaringen betaalbaar, wat een verschuiving betekent van segment-gebaseerde personalisatie naar "individualisatie". De recente overname door Umbraco van uMarketingSuite (dat overigens binnenkort een nieuwe naam krijgt) is hier exemplarisch voor.

Orchestration

Met de groei van digitale systemen wordt het steeds belangrijker om systemen zoals CMS, PIM en CDP te integreren in een composable architectuur. Hoewel dit IT-problemen oplost, biedt het vaak een suboptimale ervaring voor content editors. Umbraco streeft naar verbeterde orkestratie via low-code SaaS-oplossingen.

Search

AI heeft de vraag naar intelligente zoekoplossingen vergroot. Een mogelijke richting voor Umbraco is het bieden zowel gestructureerde zoekopdrachten voor bekende data als AI-gestuurde zoekoplossingen die gebruiksintentie begrijpen en relevantere resultaten opleveren.

Interessant om te zien hoe er door Umbraco wordt nagedacht over ontwikkeling op langere termijn. En zo inzicht en contact te krijgen met de mensen die het gaan doen. 

FotoGerben

Aan de slag met een veelzijdig CMS?

We denken graag met je mee over de beste manier om Umbraco te gebruiken.