Asset 1

EO actieplatform

Platform voor campagnes en acties

Omroeporganisatie EO wil cross-mediaal zichtbaar zijn via evenementen, bladen, radio, tv, en uiteraard internet. Om de EO acties online te ondersteunen en de redactie zelf snel campagne websites te kunnen laten maken hebben wij het EO acties platform ontwikkeld. Het zorgen voor een optimale performance is daarbij een belangrijk onderdeel vanwege de vele bezoekers, zoals bijvoorbeeld ieder jaar rondom The Passion.


EO actieplatform

Het EO Actie platform is ontstaan vanuit de behoefte van de EO om snel en eenvoudig websites voor campagnes en acties te kunnen maken om leden te werven. Inmiddels is dit platform al enkele jaren een zeer belangrijk middel in de missie van de EO om meer mensen aan zich te binden.

Om de EO redactie zelf snel nieuwe websites te kunnen laten maken hebben wij een platform met generieke componenten ontwikkeld in Umbraco. De redactie kan vervolgens met deze componenten thema's vormgeven voor de verschillende producten van de EO zoals het EO lidmaatschap, abonnementen op Visie, Eva en BEAM en Metterdaad. Een belangrijke functie van de verschillende sites is het beschikbaar stellen van gratis producten, zoals proefabonnementen en The Passion DVD.

Het platform is gekoppeld met de backoffice van de EO. Deze koppeling werkt twee kanten op. Zo is de productencatalogus volledig beschikbaar binnen Umbraco en biedt Umbraco orders voor verdere afhandeling aan.

The Passion

Het hoogtepunt voor de EO is The Passion, een jaarlijks terugkerend evenement dat op moderne wijze het verhaal van Pasen verteld. Ook voor EO Acties is dit een hoogtepunt van het jaar, omdat na afloop van het evenement vele duizenden mensen tegelijkertijd een gratis DVD met een registratie van de nieuwste editie kunnen bestellen.

Om het hoofd te kunnen bieden aan deze enorme piek bezoekers is er sinds enkele jaren een samenwerking met Intercept waarin tijdelijk een load balanced Azure omgeving opgezet wordt die de vele bezoekers verdeelt over 20 webservers. Dit jaar hebben we daardoor zonder problemen in totaal 33.000 mensen van een DVD kunnen voorzien, waarbij de responstijden van de website ook zeer snel bleven. 

Metterdaad

Metterdaad is een initiatief van de EO die zich inzet voor zending, hulpverlening en ontwikkelingswerk. Zij doet dit aan de hand van een groot aantal projecten over de gehele wereld.

Axendo heeft op basis van Umbraco het platform ontwikkeld dat bezoekers uitgebreid informeert over lopende en afgesloten projecten. De uitzendingen van het bijbehorende TV programma spelen daarin een belangrijke rol. Hiervoor hebben wij de NPO uitzendingen embed in de website. De website speelt een belangrijke rol in het werven van donateurs om de projecten te kunnen blijven financieren.

Ben je benieuwd wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen? Neem gerust contact met ons op. We vertellen je graag meer!

Contact

Toolbox

Deze technieken gebruiken we
  • Umbraco

    Content Management Systeem

  • Umbraco Forms

    Formulieren editor

  • SEO Checker

    Zoekmachine optimalisatie tool

  • Microsoft Azure

    Cloud platform

  • ASP.NET

    Hét Microsoft framework

Partners

De krachtenbundeling
  • Intercept

    Microsoft Azure specialist

  • Hayona

    Online Marketing